Společná cesta do práce utužuje vztahy a šetří přírodu i peníze. Up Česká republika spouští službu Spolujízda

Tiskové zprávy

Předpokládaná doba čtení: 3 minuty

Společnost Up Česká republika, specialista na péči o zaměstnance, spouští v rámci své motivační platformy Můj Up v balíčku Verso novou službu Spolujízda, kterou mohou kolegové využít při společných cestách do práce či z práce. Spolujízda tak pomůže zaměstnancům šetřit náklady za dopravu, a současně upevňovat vztahy mezi kolegy. Zároveň se jedná o další z řady služeb, která napomáhá udržitelnému chování firem, organizací a jejich zaměstnanců.   

Společnost Up Česká republika se dlouhodobě angažuje v otázkách ESG (environmental, social, governance) a stejné možnosti chce nabídnout také svým partnerům z řad zaměstnavatelů pro jejich zaměstnance. „Zejména mladá generace zaměstnanců totiž dnes vyhledává zaměstnavatele, kteří sdílejí stejné hodnoty, například jednají udržitelně a ekologicky,“ vysvětluje Petra Prchlíková, ředitelka obchodu společnosti Up Česká republika.

Nedílnou součástí platformy Můj Up jsou tak moduly, které ESG aktivity podporují. Po službě Bazar, která byla spuštěna v roce 2021 a umožňuje kolegům vzájemný nákup či prodej věcí z druhé ruky, je Spolujízda dalším modulem, který zaměstnance motivuje k udržitelnému a ekologickému chování. Kromě toho také Up Česká republika spustila v květnu první virtuální benefitní multi-karty na trhu, které pomáhají šetřit tuny plastů.

„Spuštění služby Spolujízda je dalším modulem, který nám nyní dává velký smysl. V době, kdy se ekonomiky evropských států zavazují k udržitelnějšímu chování a současně začíná být doprava ve městech během špičky neúnosná nebo lidé cestují za prací delší vzdálenosti, je sdílení auta logickým a žádoucím řešením,“ říká ke spuštění modulu Petra Prchlíková.


Spolujízdou k pohodě při cestování i lepší atmosféře ve firmě

Spolujízda ale není přínosná jen po praktické stránce a díky ekologickému přístupu. Jedná se také o nástroj, který přispívá k lepší komunikaci a posiluje vztahy ve firmě. Díky Spolujízdě se mohou kolegové vzájemně lépe poznat a prohloubit své vztahy. A zanedbatelné nejsou ani zdravotní benefity. Psychická podpora kolegů ve stresující dopravní situaci pomůže řidiči lépe se soustředit a zůstat v pohodě, kromě toho se řidiči mohou v průběhu období v řízení střídat. Všechny tyto faktory přispívají k lepší atmosféře na pracovišti.

„V současné době kolegové mnohdy nemají čas na to, aby se poznali po osobní stránce. Pracovní vztahy tak ve firmě ochlazují, což se může negativně odrážet na sounáležitosti s firmou, motivaci a angažovanosti zaměstnanců. Spolujízda, během které kolegové získají čas i na mimopracovní komunikaci a vzájemné poznání, může v tomto ohledu HR manažerům elegantně pomoci,“ popisuje Prchlíková.


Odpovědnost i hra

Řidiči i spolujezdci získávají za využívání funkce v aplikaci Můj Up odznaky. Zaměstnanci tak dají najevo, že i oni chrání přírodu a zároveň mohou soupeřit se svými kolegy v počtu nasbíraných odznaků. „Gamifikace je oblíbená forma podpora firemní kultury prostřednictvím hry, která zapojuje pracovníky a povzbuzuje nadšení. A budování zdravé firemní kultury je dlouhodobým cílem naší péče o zaměstnance,“ říká Prchlíková a doplňuje: „Z dalších modulů, které lze využít k posílení vztahů, je oblíbená třeba Pochvala, díky které se mohou kolegové mezi sebou virtuálně ocenit za dobře odvedenou práci, nebo také Pozvání kolegy na společný oběd.“

Komunikace nejen s kolegy, ale i se šéfem

Kromě komunikace s kolegy pak Můj Up nabízí také moduly, díky kterým mohou zaměstnanci komunikovat přímo se zaměstnavatelem či HR manažerem. Díky Měření spokojenosti zaměstnanců získali HR manažeři revoluční nástroj, kterým jednoduše a bez vysokých časových a finančních nákladů zjistí, jaké problémy či touhy mají jejich zaměstnanci. Názor zaměstnanců na konkrétní záležitost zase rychle získají prostřednictvím modulu Anketa. Modul Zeptejte se zaměstnavatele pak umožní zaměstnancům, zeptat se anonymně svého šéfa prakticky na cokoliv.

„Chytré digitální nástroje k budování zdravé firemní kultury si díky své jednoduchosti, rychlosti a zejména pozitivnímu dopadu získávají stále větší oblibu, a to jak mezi zaměstnavateli, tak i mezi samotnými zaměstnanci. Nejde už jen o pouhou správu benefitů, ale o sofistikovaný nástroj s přesahem do oblastí, které jsou v současné době aktuálními výzvami HR manažerů. Nyní je již jasné, že využívání digitálních technologií je nezbytné pro budoucnost každé firmy, která se chce dlouhodobě rozvíjet a prosperovat,“ uzavírá Petra Prchlíková z Up Česká republika.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…