Jen třetina zaměstnanců se po psychické stránce cítí dobře

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 2 minuty

Psychické zdraví je nedílnou součástí našeho zdraví, bývá ale často opomíjeno. O dobrou psychickou kondici zaměstnanců by měly pečovat i firmy. Z průzkumu Barometr zaměstnanců totiž vyplynulo, že čtvrtina pracovníků vnímá ve své psychické kondici rezervy.
Psychické zdraví zaměstnanců

Nejen tělesné zdraví má vliv na náš život a práci. Velký dopad na něj má také náš duševní stav. A právě ten se u českých zaměstnanců rozhodl zkoumat nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Česká republika mezi více jak tisíci zaměstnanci tuzemských firem.

Psychika je stejně důležitá, jako fyzické zdraví

Pokud firmy podporují zdraví svých pracovníků, věnují se spíš tomu fyzickému. Psychika je ale stejně důležitá. Jen bohužel není vidět, což může svádět k opomíjení této oblasti. V dnešní době se už naštěstí o různých psychických problémech mluví nahlas a toto téma přestává být tabu. Zaměstnance může trápit nadměrný stres, deprese, úzkosti, syndrom vyhoření nebo problémy s balancováním pracovního a osobního života.

Psychické zdraví zaměstnanců

Čtvrtina zaměstnanců nevnímá svou psychickou kondici jako ideální

Z průzkumu vyplynulo, že pouhá třetina dotázaných vnímá svůj psychický stav jako výborný nebo velmi dobrý. Naopak čtvrtina zaměstnanců vidí ve své duševní kondici rezervy. A právě u této skupiny by byl největší potenciál ke zlepšení jejich stavu, pokud by dostali od zaměstnavatele pomocnou ruku a podporu.

Nejvíce si na psychický stav stěžují zaměstnanci z generace Z

Generace Z patří k nejmladším zaměstnancům, kteří se narodili až po roce 1996. Vyrůstali již v době sociálních médií a paradoxně se mluví o tom, že přes častou online komunikaci zažívají pocity osamělosti. Ovlivnila je také rostoucí ekonomická i globální nejistota a zvýšený tlak na produktivitu, vzdělání a výkon. Jedinci z této generace bývají již dobře informování o tématech duševního zdraví, což může vést i k vyššímu uvědomění si vlastních problémů. Průzkum ukázal, že právě tato generace hodnotí svou psychickou kondici nejhůř a pomoc zaměstnavatele by nejvíce ocenila.

Péči o zdraví včetně psychické kondice by zaměstnavatelé neměli zanedbávat. Základem může být např. podpora pravidelného stravování zaměstnanců pomocí stravenkové karty eStravenka nebo volnočasové eBenefity, které podpoří work-life balance. Vyzkoušet můžete i některé z mnoha funkcí aplikace Můj Up, které povedou k otevřenější a transparentní firemní kultuře.

Podpořte zdraví zaměstnanců zdravotními benefity

Od 1. ledna 2025 vstupuje v platnost nový daňový limit na zdravotní benefity. Každému zaměstnanci můžete poskytnout až 46 557 Kč ročně ve formě benefitů, a to bez daňové zátěže! Jak můžete tento limit využít?

Rozšíření nabídky v cafeterii eBenefity

Dejte zaměstnancům možnost volby – od masáží a fitness členství až po online terapie či zdravotní služby. Podpoříte jejich zdraví přesně podle jejich potřeb.

Zdravotní akce na míru – bez starostí

Vytvoříme pro vaše zaměstnance unikátní zdravotní program, který zajistí nejen prevenci, ale i pohodu na pracovišti.

  • Preventivní vyšetření přímo u vás
  • Workshopy o zdravém životním stylu
  • Relaxační programy a další aktivity z našich balíčků.

Celou organizaci zařídíme my – od plánování až po realizaci. Vy se jen těšte na skvělé výsledky!

Investicí do zdraví přispějete k jejich spokojenosti, vyšší motivaci a produktivitě. Staňte se zaměstnavatelem, který si zdraví svých lidí opravdu váží!

Zdraví zaměstnanců

Benefity eStravenka i eBenefity mají navíc zaměstnanci rádi a oni i firmy mohou využívat online aplikaci Můj Up se spoustou výhod a funkcionalit. Ty umí pobavit, ale také „vystřelit“ firemní kulturu na hvězdnou úroveň.



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Marketing Manager

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…