Průzkum: Až 40 % zaměstnanců bude chtít zvýšení platu

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 2 minuty

Z našeho výzkumu mezi tisícovkou zaměstnanců vyplývá, že se letos firmy musí připravit na vyšší nároky svých lidí. Kromě zvýšení platu je mezi zaměstnanci zájem o nové benefity a hybridní způsob práce z kanceláře a z domova. Naopak zájem o povýšení, nebo bonus za očkování proti covidu v tomhle roce zaměstnance moc lákat nebude.

koláž fotek zaměstnanců

K diskuzi o zvýšení platů vede zaměstnance především současná ekonomická situace v Česku. Jednoduše řečeno, lidem i domácnostem se zvyšují náklady, a tak si vyšším platem chtějí zajistit stejnou životní úroveň, jakou měli v roce minulém. Pro firmy je to ale velká výzva. I těm samozřejmě rostou náklady. Zároveň si ale nemohou dovolit přijít o zkušené zaměstnance. Hrozí jim totiž, že by na současném pracovním trhu jen těžko hledaly nové.

Řešením může být právě zavedení nových zaměstnaneckých benefitů. Ty mohou pomoct s navýšením rodinných rozpočtů bez přímého zvyšování platu. Právě dobře promyšlené benefity mohou zaměstnancům umožnit nešetřit tam, kde by to jinak bylo na prvním místě – na volnočasových aktivitách.

Mezi nároky zaměstnanců pro letošní rok se na dalším místě objevil zájem o hybridní formu pracovního režimu. Právě častější práce z domova je ale i pro firmy jistým ohrožením. Zaměstnanci totiž mohou chtít kompenzace za spotřebované energie, nebo například využívání vlastního počítače. I přesto se firmy v tomto ohledu snaží zaměstnancům vyjít vstříc.

Možná překvapivým požadavkem je nakonec nárok na navýšení příspěvku na stravování. I restauracím totiž rostou náklady, a tak zdražují. Průměrný příspěvek na stravné se v průměru drží na 100 Kč. Jeho optimální hodnota je ale podle Ministerstva práce a sociálních věcí vyšší – 150 Kč. Navýšení příspěvku je přitom výhodné i pro zaměstnavatele. Díky daňovému zvýhodnění může vyjít až o polovinu lépe ve srovnání s navýšením platu.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…