Proč zaměstnanci pracují, i když jsou nemocní?

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 2 minuty

Nemoc zaměstnanců a jejich nejčastější důvody, proč pracují i v takovém stavu? Často jde o finanční situaci, ale i charakter práce, který jim to umožňuje. Jednoduchým řešením mohou být benefity, které podpoří zaměstnance nejen finančně, ale i v péči o jejich zdraví.
Nemoc zaměstnanců

Proč zaměstnanci tuzemských firem pracují i při nemoci? I na tuto otázku odpovídal nejnovější Barometr zaměstnanců od společnosti Up Česká republika a zjišťoval situaci mezi více jak tisíci zaměstnanci.

Peníze jsou hlavní motiv

Jaký je hlavní důvod toho, že zaměstnanci pracují i nemocní? Nejčastěji byla zmiňovaná finanční situace (31 %). Zaměstnanci si nemocenskou jednoduše nemohou dovolit, protože jsou zcela závislí na plném příjmu. Častější je to tak u pracovníků s nižšími příjmy a nižším vzděláním.

19 % dotázaných pak uvádí, že pracují, protože jim to charakter jejich práce umožňuje. Takto častěji odpovídali vysokoškoláci, kteří si při práci většinou vystačí jen s počítačem a telefonem, takže se jim léčba s prací lépe kombinuje. Dalšími důvody jsou neexistující zastupitelnost a to, že zaměstnavatel spoléhá na jejich nulové pracovní výpadky. 10% zastoupení pak měl argument, že zaměstnanci nechtějí zatěžovat kolegy, na které by při nemoci spadla jejich agenda.

Graf Nemoc zaměstnanců

Práce při nemoci není optimální

Pokud zaměstnanci při nemoci pracují, tak ačkoli se jim to může zdát jako nezbytné (ať už z finančních důvodů, strachu o práci nebo pod tlakem okolností), z dlouhodobého pohledu má takový přístup negativní důsledky na zdraví jednotlivce, ale i na produktivitu celé firmy. Svou roli zde hraje i zaměstnavatel, který může zaměstnance podpořit v péči o zdraví a pečovat i o zdravou firemní kulturu a hodnoty.

Jak může pomoct firma? Třeba zaměstnaneckými benefity

Firemní benefity eStravenka a eBenefity jsou nejjednodušší možností, jak pomoct zaměstnancům nejen finančně, ale také v aktivní péči o zdraví. Jsou to daňově uznatelné benefity pro zaměstnance i zaměstnavatele a obě strany tak mohou mnohé získat pouhým správně nastaveným benefitním systémem. Zaměstnanci budou mít hodnotné benefity (což je pro ně výhodnější, než kdyby dostali stejnou částku přidánu rovnou do výplaty) a firmy získají odpočitatelné položky do daní. Stravenková karta eStravenka pomůže pomoct s nastavením pravidelného stravování, což přispívá k lepší psychické pohodě, prevenci obezity a dalšími civilizačními chorobami. Benefitní karta eBenefity pak pracovníky podpoří v potřebném odpočinku a regeneraci.

Podpořte zdraví zaměstnanců zdravotními benefity

Od 1. ledna 2025 vstupuje v platnost nový daňový limit na zdravotní benefity. Každému zaměstnanci můžete poskytnout až 46 557 Kč ročně ve formě benefitů, a to bez daňové zátěže! Jak můžete tento limit využít?

Rozšíření nabídky v cafeterii eBenefity

Dejte zaměstnancům možnost volby – od masáží a fitness členství až po online terapie či zdravotní služby. Podpoříte jejich zdraví přesně podle jejich potřeb.

Zdravotní akce na míru – bez starostí

Vytvoříme pro vaše zaměstnance unikátní zdravotní program, který zajistí nejen prevenci, ale i pohodu na pracovišti.

  • Preventivní vyšetření přímo u vás
  • Workshopy o zdravém životním stylu
  • Relaxační programy a další aktivity z našich balíčků.

Celou organizaci zařídíme my – od plánování až po realizaci. Vy se jen těšte na skvělé výsledky!

Investicí do zdraví přispějete k jejich spokojenosti, vyšší motivaci a produktivitě. Staňte se zaměstnavatelem, který si zdraví svých lidí opravdu váží!

infografika moznosti cerpani 1 1 1

Benefity jsou skvělou investicí, která se rozhodně vyplatí. Firmy, které takto pečují o zaměstnance, mají menší fluktuaci a spokojenější a zdravější zaměstnance. Chcete mezi ně patřit?



Potřebuji poradit s nastavením benefitů

    Odesláním údajů nám umožňujete zpracování Vašich osobních údajů za účelem vyřízení Vaší žádosti. Více informací, včetně informací o Vašich právech naleznete na stránce Ochrana osobních údajů.

    Ruben Vančo

    Autor

    Ruben Vančo Marketing Manager

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…