Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Jak reagovat na současnou rekordní inflaci? V rámci nového projektu Barometr zaměstnavatelů jsme se zeptali zástupců téměř 900 firem. Z nabídky 14 tzv. krizových benefitů nejčastěji personalisté volili mimořádné navýšení hodnoty stravenek, ke kterému by přistoupilo téměř 30 % z nich.
![navýšení hodnoty stravenek](https://b1806036.smushcdn.com/1806036/wp-content/uploads/2022/08/mailing-predel-800x220-3.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
Jaký krizový benefit volí firmy nejčastěji?
Až daleko za navýšením hodnoty stravenek se objevuje další forma krizového benefitu, a to v podobě tzv. inflačního finančního bonusu. Svým zaměstnancům by jej nabídlo 15 % dotazovaných. Stejný počet personalistů si uvědomuje, že nejen materiálně lze řešit současné problémy, ale že s těmito problémy související stres tvrdě dopadá také na psychiku zaměstnanců, a proto nabízejí jako formu podpory pomoc psychologa.
Naopak slevy či bonusy spojené s nedávným navýšením cen energií, jako je poradenství či příspěvky na vytápění, se ve škále nabízených benefitů spojených s krizí objevují velmi zřídka. A je také nutné dodat, že 2/5 firem otevřeně uvádějí, že o zavedení krizových benefitů vůbec neuvažují.
![navýšení hodnoty stravenek](https://b1806036.smushcdn.com/1806036/wp-content/uploads/2023/05/800x552_02-1.png?lossy=1&strip=1&webp=1)