Vládní konsolidační balíček, který by měl v roce 2024 přinést úsporu státního rozpočtu bezmála 100 miliard, prošel v listopadu Senátem. Tento balíček se dotkne všech – od firem po jednotlivce. Zejména zaměstnavatelé a majitelé firem, kteří čelili několika krizím v posledních letech a nyní se potýkají s omezeními z konsolidačního balíčku, budou hledat způsoby, jak udržet zaměstnance spokojené a zároveň zajistit prosperitu firmy.
Klíčem k úspěchu společnosti je spokojený zaměstnanec, který je loajální a dokáže s firmou překonat i velké krize. Základem je zjišťování potřeb zaměstnanců a jejich spokojenosti ve firmě. Dnes již existují digitální nástroje pro měření spokojenosti, které jsou efektivní a nevyžadují mnoho času ani administrativy.
V současné době je finanční aspekt práce velmi důležitý pro 9 z 10 zaměstnanců, zejména v době inflace. Zaměstnanci si jsou vědomi, že firmy nemohou plně kompenzovat rostoucí ceny, ale přesto očekávají určitou podporu od zaměstnavatele.
Skvělí zaměstnavatelé se od ostatních liší tím, že mají o své zaměstnance opravdový zájem a hledají řešení. V kontextu dopadů konsolidačního balíčku to může znamenat například efektivnější nastavení mixu odměňování. Up Česká republika, který vyvíjí nástroje a platformy pro HR, poukazuje na to, že mnoho zaměstnavatelů nevyužívá naplno například příspěvky na stravování. Tyto příspěvky mohou díky daňovému zvýhodnění, které zůstává platné i v rámci konsolidačního balíčku, zvýšit kupní sílu zaměstnance efektivněji než zvýšení mzdy.
Příspěvky na stravování a volnočasové benefity mají navíc pozitivní vliv na motivaci, angažovanost, loajalitu, zdraví a odpočinek zaměstnanců. Čím pestřejší a univerzálnější jsou tyto benefity, tím více mohou pozitivně ovlivnit celkovou spokojenost zaměstnanců.