Jak motivovat zaměstnance ke špičkové práci? Vsaďte na benefity!

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 4 minuty

Motivovaní zaměstnanci jsou klíčem k úspěchu a prosperitě každé firmy. Jen tak dosahují vytyčených cílů, jen tak zůstanou loajální a angažovaní. A zvlášť v nelehkém roce 2023. V tomto článku najdete odpovědi, jak motivovat zaměstnance ke špičkové práci. Navíc vám dáme (doslova) do ruky jeden chytrý digitální nástroj, s nímž to zvládnete na jedničku. A to i když včera bylo pozdě.

otravený zaměstnanec

Benefity: motivační nástroj do časů krize

Demotivovaní lidé dosahují pouhý zlomek výkonu, kterého jsou schopni. O inovacích pak už nelze mluvit vůbec. Pokud nedokážete zaměstnance správně motivovat, zdroje a úsilí, které do nich investujete, se nikdy nevrátí. A to i když jsou vysoce kvalitní a schopní.

Obecně máte 3 možnosti, jak své lidi motivovat:

  • Peníze
  • Kariérní postup (funguje jen u ctižádostivého typu osobnosti), případně zajímavá pracovní náplň, to ale může každý vidět jinak
  • Zaměstnanecké benefity

V mnoha firmách se dnes nehraje ani tak o růst, ale často o holé přežití. Ponecháme tedy stranou způsoby motivace dostupné v dobách konjunktury, finanční a kariérní motivace, a soustředíme se na benefity. S nimi i v dnešní době dokážete zázraky. Včetně snížení fluktuace.

Vnitřní a vnější motivace

Ideální je využívat oba typy motivace synergicky. Výhodou vnitřní motivace je, že firmu celkem vlastně nestojí. Posílíte ji těmito osvědčenými způsoby:

  • Zadáváte jasné, přesně specifikované a dosažitelné úkoly
  • Za dobrou práci poskytujete okamžité uznání
  • Zapojíte zaměstnance do rozhodování, dáte mu možnost ovlivňovat výstupy, možnost vyjádřit svůj názor (projevíte respekt), a v rámci možností si volit různorodou náplň práce (s tím zaměstnanci svěříte i příslušný díl odpovědnosti)
  • Podporujete spolupráci mezi zaměstnanci a sounáležitost s firemními cíli
  • Nastavíte v celé firmě pravidla pro otevřenou komunikaci
  • Dáte lidem možnost kariérně růst

Výsledkem je lepší vazba k práci, dobrý pocit z odvedené práce a z hmatatelných či měřitelných výsledků.

S Můj Up zvýšíte morálku i kupní sílu zaměstnanců

Přesně proto dnes české firmy ve velkém využívají k (vnější) motivaci zaměstnanců firemní benefity. Díky nim totiž lidé lépe zvládají všeobecné zdražování.

Výhoda pro firmu? Nemusíte zvyšovat mzdy. Navíc ještě ušetříte, protože benefity si firma může odečíst z daňového základu.

Pokud benefity ve firmě ještě nevyužíváte nebo chcete jejich nabídku rozšířit, máte k ruce šikovného pomocníka – mobilní aplikaci Můj Up. Stačí dát ji k dispozici HR oddělení i zaměstnancům. Díky komunikačním modulům přímo v aplikaci tak zlepšíte i celkovou atmosféru ve firmě. Důsledkem je „organické“ zvýšení produktivity.

Co se týká výběru konkrétních benefitů…  pokud potřebujete přesně zjistit, co vaši lidé ocení, zeptejte se jich. Online. Na pár kliknutí. A klidně všech najednou. Stačí použít HR aplikaci Můj Up.

Právě přes Můj Up se například můžete zaměstnanců přes ankety nebo dotazníky spokojenosti přímo zeptat, jaké benefity by ocenili nejvíce. Pro vaši inspiraci uvádíme přehled 3 základních skupin benefitů.

Benefity jako na dlani

  • Evergreenem a bezkonkurenčně nejžádanějším benefitem je už tradičně příspěvek na stravování aneb stravenky, které už dnes přijímá většina provozoven po celé ČR
  • Nepřekvapí, že v současnosti prudce stoupá obliba slev a cashbacků pro nákupy zboží od našich partnerů (od elektroniky, bot a oblečení přes sportovní vybavení po zdravotní pomůcky… a prakticky cokoli dalšího vás napadne
  • Velké možnosti vám skýtají zvýhodněné volnočasové aktivity (kultura, sport, relaxace, well-being, zážitky)
  • … i stále oblíbenější profesní i osobnostní vzdělávání (nejrůznější jazykové a dovednostní kurzy nebo certifikované programy, které zaměstnanec využije i ve své každodenní práci)

Jak vidíte, možností jak motivovat své lidi máte celou řadu. Díky aplikaci Můj Up navíc mohou vaši HR pracovníci stravenky i všechny ostatní benefity spravovat a digitálně distribuovat ke každému jednomu zaměstnanci.

Pohodlně, rychle, vždy včas a s minimální administrativní zátěží.

Pokud s tím chcete začít třeba už dnes, napište nám nebo zavolejte. Rádi vám vše vysvětlíme a provedeme vás celým procesem.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…