Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Vnímají čeští pracovníci firmu, ve které pracují, pozitivně? Doporučili by ji svým známým? Nadpoloviční většina rozhodně ne! Přitom právě na zvýšení loajality svých zaměstnanců mohou firmy úspěšně a jednoduše zapracovat s moderními zaměstnaneckými benefity.
Zajímá vás, jak můžete svým zaměstnancům pomoci i vy, ale nevíte si s nastavením benefitů rady? Jsme tu pro vás.
Jaký vztah mají zaměstnanci ke své firmě? Doporučili by ji s čistým svědomím svým známým? I této oblasti se věnoval nejnovější průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Česká republika mezi více než tisícovkou respondentů z tuzemských firem.
Svého zaměstnavatele by doporučil pouze jeden ze sedmi dotázaných
České firmy si nevysloužily pěknou vizitku. Pouze 14 % zaměstnanců by s čistým svědomím doporučilo svým známým v profesi, aby se nechali zaměstnat u stejného zaměstnavatele. Naopak nadpoloviční většina by takovou volbu nedoporučila. Výrazně hůře si čeští zaměstnanci stojí u žen.
Jak podpořit loajalitu zaměstnanců?
Strategií, jak mohou zaměstnavatelé zvýšit loajalitu svých pracovníků, je spousta. V základu ale vždy stojí zájem a péče o lidi. Konkrétně se pak aktivity mohou zaměřovat na spravedlivé odměňování, zaměstnanecké benefity, podporu zdraví a odpočinku, transparentní firemní komunikaci a zájem o názory zaměstnanců, pochvaly a ocenění, podporu vzdělávání a slaďování osobního a pracovního života.
Pomoct mohou zaměstnanecké benefity
Většinu těchto aspektů lze úspěšně podpořit velmi jednoduše, a to moderními firemními benefity eStravenka a eBenefity. Nejenže jsou pro zaměstnance výhodné, ale umožní i aktivní podporu zdravého životního stylu pravidelným stravováním a efektivním odpočinkem. Volnočasové benefity eBenefity mají univerzální využití, což znamená, že si každý jednoduše vybere podle svého.
V neposlední řadě získá zaměstnavatel s těmito benefity i spoustu nástrojů pro rozvoj firemní kultury a komunikace. Díky platformě Můj Up má k dispozici funkce, které jsou online a velkou výhodou je, že zaměstnance baví a sami se tak do jejich používání dobrovolně zapojují. Mezi nejoblíbenější patří Pozvání na oběd, Pochvaly mezi kolegy, nadřízenými a podřízenými a díky Profilům zaměstnanců se pak bude tým lépe znát. Novinky, Ankety a Zeptejte se zaměstnavatele zase umožní pružnou komunikaci napříč firmou.
Benefity mají na spokojenost a motivaci zaměstnanců velký vliv. Zaměstnanci to vnímají a oceňují snahu, že se o ně firmy zajímají a pečují.