Interní komunikace – jeden z klíčů k úspěchu firmy

Novinky

Předpokládaná doba čtení: 4 minuty

Svižná a otevřená interní komunikace je jedním z klíčů k úspěchu každé firmy – ano, i té vaší. Důvod? Zlepšuje vztahy. A to jak mezi vedením a zaměstnanci, tak i mezi zaměstnanci samotnými. Právě dobré vztahy spolehlivě zvyšují produktivitu, spokojenost a loajalitu zaměstnanců. Ukážeme vám, jak toho všeho dosáhnout s jediným digitálním HR nástrojem. Vy i vaši lidé ho můžete mít vždy na dosah ruky.

interní komunikace

3 důvody, proč nebrat interní komunikaci na lehkou váhu

  • Zabijákem produktivity je nejistota a nejasnost ohledně pracovních úkolů nebo firemní vize. Pokud zaměstnance dobře a pravidelně informujete o cílech a očekáváních, která na ně kladete, pracují efektivněji, jsou samostatnější, mají „tah na branku“. A jsou přirozeně produktivnější.

  • Otevřená komunikace napříč celou firmou i všemi jejími „patry“ je doslova živou vodou pro mezilidské vztahy a atmosféru ve firmě. Jestliže fungují dobře, ve firmě se vytváří bezpečné a vstřícné pracovní prostředí. To podporuje týmovou práci a umožňuje týmům i jednotlivcům lépe a rychleji dosahovat vytyčených cílů.

  • Větší spokojenost a loajalita zaměstnanců je, anebo by být měla, snem a cílem všech vedoucích pracovníků. A samozřejmě i personalistů. Pokud zaměstnanci cítí, že jim nasloucháte, oceňujete je a zajímáte se o jejich pocity, názory i stížnosti, velmi pravděpodobně zůstanou vaší firmě věrní. Nízká fluktuace pak  šetří čas a ohromné peníze na přijímání a zaučování nových zaměstnanců. Zvlášť v této době, kdy je na českém trhu už pár let chronický nedostatek kvalitních lidí, o které se firmy doslova přetahují.

Otázkou je, jak to všechno zvládnout za zlomek běžné ceny, už do příštího týdne, a to aniž musíte zaměstnat armádu expertů na interní komunikaci. Nemožné? Ne tak docela… Tedy pokud si k ruce přiberete mobilní aplikaci Můj Up.

S Můj Up rozehrajete interní komunikaci jedním kliknutím

Motivační platforma Můj Up vám nabízí hned několik modulů, které pomohou posílit a kultivovat interní komunikaci ve vaší firmě. Nejpoužívanější moduly vám stručně představíme:

  • Zeptejte se zaměstnavatele: Tento modul umožňuje zaměstnancům klást otázky a dostávat odpovědi přímo od zaměstnavatele. A naopak, vedení se může svých lidí přímo ptát na cokoli, co potřebují v danou chvíli vědět, aby mohli přijímat důležitá strategická rozhodnutí. Obousměrná komunikace podporuje ve firmě transparentnost a posiluje důvěru.

  • Ankety: Ty manažerům poskytnou cennou zpětnou vazbu od zaměstnanců na libovolné téma. Zpětná vazba vám pomůže identifikovat silné stránky i problémy vaší firmy, takže na ně můžete reagovat dříve, než bude pozdě.

  • Bazar: Tento oblíbený modul umožňuje zaměstnancům nakupovat, prodávat nebo si zdarma vyměňovat předměty s kolegy. Nepoužívané věci, které by jinak skončily (v lepším případě) v kontejneru, tak získají další „život po životě“. Takže plýtvání má zase jednou utrum. A jestli tohle všechno podporuje i vzájemné vztahy, komunikaci a kamarádství mezi kolegy? To se vsaďte!

  • Profily zaměstnanců: Díky nim zaměstnanci poznají blíže své kolegy a zjistí, zda je chtějí poznat i osobně.

  • Pozváním na oběd na pár kliknutí dají kolegové dohromady klidně i celou partu, která se sejde nad společným jídlem. O lepším způsobu, jak se poznat a navázat vztahy, nevíme. A vy?

  • Pochvaly: Asi nejlepší lidstvu známý způsob „soft“ motivace. Možnost ocenit a oslavit úspěchy svých kolegů (anebo dostat pochvalu rovnou od šéfa) udělá z vaší firmy vzor pozitivního a vstřícného pracovního prostředí. A možná, že díky Pochvalám zlomíte i nějaký ten firemní rekord, třeba v produktivitě nebo inovacích.

  • Měření spokojenosti: Podobně jako v případě modulu Ankety, pravidelným měřením spokojenosti zaměstnanců identifikujete ve firmě možné oblasti pro zlepšení. A všeobecná spokojenost se může šířit.

Jedna aplikace, mnoho výhod pro všechny zúčastněné

Jak jste viděli, zapojením aplikace Můj Up můžete už v řádu dnů rozjet transparentní a atraktivní interní komunikaci. Stejně jako mnoho dalších firem, které Můj Up používají už roky.

A nejen pro komunikaci. Můj Up ocení i HR pracovníci, kteří přes digitální aplikaci mohou snadno, rychle a pohodlně spravovat a distribuovat firemní benefity i stravenky. A právě široká nabídka benefitů „na míru“ funguje nad pomyšlení skvěle, jestliže potřebujete své lidi účinně motivovat v nelehkých časech, které právě zažíváme, aniž zvýšíte mzdy.

Chcete s tím začít neprodleně a bez odkladu? Máte to mít, ozvěte se nám klidně hned.

Čím dřív to uděláte, tím dříve z vašeho požadavku učiníme prioritu číslo jedna.

Ruben Vančo

Autor

Ruben Vančo Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…