Předpokládaná doba čtení: 4 minuty
Svižná a otevřená interní komunikace je jedním z klíčů k úspěchu každé firmy – ano, i té vaší. Důvod? Zlepšuje vztahy. A to jak mezi vedením a zaměstnanci, tak i mezi zaměstnanci samotnými. Právě dobré vztahy spolehlivě zvyšují produktivitu, spokojenost a loajalitu zaměstnanců. Ukážeme vám, jak toho všeho dosáhnout s jediným digitálním HR nástrojem. Vy i vaši lidé ho můžete mít vždy na dosah ruky.
3 důvody, proč nebrat interní komunikaci na lehkou váhu
- Zabijákem produktivity je nejistota a nejasnost ohledně pracovních úkolů nebo firemní vize. Pokud zaměstnance dobře a pravidelně informujete o cílech a očekáváních, která na ně kladete, pracují efektivněji, jsou samostatnější, mají „tah na branku“. A jsou přirozeně produktivnější.
- Otevřená komunikace napříč celou firmou i všemi jejími „patry“ je doslova živou vodou pro mezilidské vztahy a atmosféru ve firmě. Jestliže fungují dobře, ve firmě se vytváří bezpečné a vstřícné pracovní prostředí. To podporuje týmovou práci a umožňuje týmům i jednotlivcům lépe a rychleji dosahovat vytyčených cílů.
- Větší spokojenost a loajalita zaměstnanců je, anebo by být měla, snem a cílem všech vedoucích pracovníků. A samozřejmě i personalistů. Pokud zaměstnanci cítí, že jim nasloucháte, oceňujete je a zajímáte se o jejich pocity, názory i stížnosti, velmi pravděpodobně zůstanou vaší firmě věrní. Nízká fluktuace pak šetří čas a ohromné peníze na přijímání a zaučování nových zaměstnanců. Zvlášť v této době, kdy je na českém trhu už pár let chronický nedostatek kvalitních lidí, o které se firmy doslova přetahují.
Otázkou je, jak to všechno zvládnout za zlomek běžné ceny, už do příštího týdne, a to aniž musíte zaměstnat armádu expertů na interní komunikaci. Nemožné? Ne tak docela… Tedy pokud si k ruce přiberete mobilní aplikaci Můj Up.
S Můj Up rozehrajete interní komunikaci jedním kliknutím
Motivační platforma Můj Up vám nabízí hned několik modulů, které pomohou posílit a kultivovat interní komunikaci ve vaší firmě. Nejpoužívanější moduly vám stručně představíme:
- Zeptejte se zaměstnavatele: Tento modul umožňuje zaměstnancům klást otázky a dostávat odpovědi přímo od zaměstnavatele. A naopak, vedení se může svých lidí přímo ptát na cokoli, co potřebují v danou chvíli vědět, aby mohli přijímat důležitá strategická rozhodnutí. Obousměrná komunikace podporuje ve firmě transparentnost a posiluje důvěru.
- Ankety: Ty manažerům poskytnou cennou zpětnou vazbu od zaměstnanců na libovolné téma. Zpětná vazba vám pomůže identifikovat silné stránky i problémy vaší firmy, takže na ně můžete reagovat dříve, než bude pozdě.
- Bazar: Tento oblíbený modul umožňuje zaměstnancům nakupovat, prodávat nebo si zdarma vyměňovat předměty s kolegy. Nepoužívané věci, které by jinak skončily (v lepším případě) v kontejneru, tak získají další „život po životě“. Takže plýtvání má zase jednou utrum. A jestli tohle všechno podporuje i vzájemné vztahy, komunikaci a kamarádství mezi kolegy? To se vsaďte!
- Profily zaměstnanců: Díky nim zaměstnanci poznají blíže své kolegy a zjistí, zda je chtějí poznat i osobně.
- Pozváním na oběd na pár kliknutí dají kolegové dohromady klidně i celou partu, která se sejde nad společným jídlem. O lepším způsobu, jak se poznat a navázat vztahy, nevíme. A vy?
- Pochvaly: Asi nejlepší lidstvu známý způsob „soft“ motivace. Možnost ocenit a oslavit úspěchy svých kolegů (anebo dostat pochvalu rovnou od šéfa) udělá z vaší firmy vzor pozitivního a vstřícného pracovního prostředí. A možná, že díky Pochvalám zlomíte i nějaký ten firemní rekord, třeba v produktivitě nebo inovacích.
- Měření spokojenosti: Podobně jako v případě modulu Ankety, pravidelným měřením spokojenosti zaměstnanců identifikujete ve firmě možné oblasti pro zlepšení. A všeobecná spokojenost se může šířit.
Jedna aplikace, mnoho výhod pro všechny zúčastněné
Jak jste viděli, zapojením aplikace Můj Up můžete už v řádu dnů rozjet transparentní a atraktivní interní komunikaci. Stejně jako mnoho dalších firem, které Můj Up používají už roky.
A nejen pro komunikaci. Můj Up ocení i HR pracovníci, kteří přes digitální aplikaci mohou snadno, rychle a pohodlně spravovat a distribuovat firemní benefity i stravenky. A právě široká nabídka benefitů „na míru“ funguje nad pomyšlení skvěle, jestliže potřebujete své lidi účinně motivovat v nelehkých časech, které právě zažíváme, aniž zvýšíte mzdy.
Chcete s tím začít neprodleně a bez odkladu? Máte to mít, ozvěte se nám klidně hned.
Čím dřív to uděláte, tím dříve z vašeho požadavku učiníme prioritu číslo jedna.