Společnost Up Česká republika, specialista na péči o zaměstnance, spouští v rámci své motivační platformy Můj Up novou službu Bazar, která umožňuje kolegům vzájemný nákup či prodej věcí z druhé ruky. Vytvořit nabídky, spravovat své inzeráty a provádět platby lze jednoduše z mobilu nebo z počítače v aplikaci Můj Up. Kromě podpory udržitelnosti má Bazar především za úkol posílit vztahy s kolegy i neformální komunikaci ve vzdáleném pracovním režimu.
Služba Bazar je další inovací motivační platformy Můj Up. Prostřednictvím této služby mohou zaměstnanci mezi sebou obchodovat a zbavit se nepotřebných věcí, případně naopak pořídit výhodně zboží, o které mají zájem. Díky vnitrofiremnímu bazaru odpadá lidem problém s místem předání, zboží si mohou předat a prohlédnout či vyzkoušet přímo na pracovišti. Transakce za zboží potom proběhne jednoduše v počítačové verzi platformy Můj Up nebo ve stejnojmenné mobilní aplikaci.
„Spuštění služby Bazar nám dává v současné době velký smysl. Během pandemie, kdy se lidé ocitli ve značné míře na home office, si začali také více zvelebovat domovy. Mnozí tak v rámci úklidu a třídění objevili věci, které jsou pro ně již nepotřebné, jiní zase ocení možnost oživit domácnost či šatník o nové cenově výhodné kousky. Kromě praktické stránky navíc služba podporuje díky obchodům z druhé ruky dnes tolik zmiňovanou udržitelnost,“ říká Petra Prchlíková, ředitelka obchodu společnosti Up Česká republika.
Obchodováním k firemní soudržnosti
Přínosem služby Bazar však není jen praktičnost a „zelený přístup“. Její hlavní misí je posilování vztahů a komunikace mezi kolegy, a tím také dnes tolik křehké firemní soudržnosti. Díky Bazaru se mohou kolegové vzájemně poznat, případně odhalit společné koníčky a tím i prohloubit své vztahy. To vše napomáhá pozitivní atmosféře ve firmě.
„Současným palčivým problémem HR manažerů je obnova sociálních vazeb. Tato výzva je pro ně o to těžší, že krize ještě evidentně zdaleka není za námi. Navíc, mnohé firmy i do budoucna plánují zachovat vzdálený či hybridní model práce. To vše znesnadňuje HR manažerům udržet dobré vztahy i mimopracovní komunikaci ve firmě, což negativně ovlivňuje motivaci i angažovanost zaměstnanců. Právě služby typu Bazar mohou v těchto případech pomoct,“ vysvětluje Prchlíková.
Můj Up umí pochválit, pozvat kolegu na oběd i zeptat se šéfa
Na posilování motivace a angažovanosti se kromě služby Bazar zaměřují také další nové nástroje a moduly, které Up Česká republika v rámci motivační platformy Můj Up nedávno spustila. Jedním z nich je nástroj Pochvala, díky kterému se mohou kolegové mezi sebou vzájemně virtuálně ocenit za dobře vykonanou práci, úspěšnou prezentaci či dokončený projekt. Nově přitom lze za pochvalu i poděkovat nebo ji jinak okomentovat.
Již dříve Up ČR spustila mimo jiné třeba modul Pozvání kolegy na oběd, prostřednictvím kterého se kolegové mohou svolat na společný oběd. V Můj Up nechybí ani funkce k rychlému vyrovnání dluhů mezi kolegy, které běžně při společných obědech vznikají.
„Již nyní je jasné, že se home office a hybridní model práce stanou běžnou součástí mnoha firem, které budou pro správné fungování potřebovat adekvátní digitální nástroje. Věříme, že s využitím HR technologií, přizpůsobením řízení a flexibilitou mohou firmy v novém nastavení překonávat krizová období a prosperovat. Proto se vývoji těchto technologií budeme nadále věnovat a brzy představíme další novinky,“ uzavírá Petra Prchlíková.