Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Zaměstnanci po celém Česku vystavili svým zaměstnavatelům známky z 15 předmětů. Firmy propadly z péče o zdraví zaměstnanců a ze zájmu o celkovou kvalitu života. Nejlepší hodnocení naopak dostaly za smysluplnou náplň práce a péči o pověst firmy.
Zajímá vás, jak můžete svým zaměstnancům pomoci i vy, ale nevíte si s nastavením benefitů rady? Jsme tu pro vás.
Více než tisícovka zaměstnanců vystavila svým zaměstnavatelům po celé České republice známky na vysvědčení. Hodnotilo se 15 předmětů, čili oblastí, na které mají firmy přímý vliv. V čem vynikají a v čem jsou naopak nejhorší? To vše zjišťoval průzkum Barometr zaměstnanců, který realizovala společnost Up Česká republika.
Nejhůře dopadla péče o zdraví a zájem o kvalitu života
Mezi nejhůře hodnocené oblasti řadí zaměstnanci firem péči o fyzické a psychické zdraví a zájem o celkovou kvalitu života. Zaměstnanci přitom o péči o zdraví stojí. S tím, že by měly firmy kvalitní stravování a zdraví podporovat, souhlasí více než 88 % dotázaných! Faktem také je, že společnost stárne a roste i nemocnost. Prevence se proto ukazuje jako nejlepší a nejefektivnější řešení.
Podpora zdraví přitom dnes nemusí být žádná věda. Jednoduchých nástrojů mají zaměstnavatelé k dispozici celou řadu. Často stačí podpořit pravidelné stravování a využít benefity pro wellbeing a volný čas. Vhodné jsou také různé preventivní programy nebo služby psychologa. Je potřeba jen trochu přehodnotit priority a dát prevenci váhu i ze strany veřejných orgánů.
Zaměstnanci nechtějí jen peníze, ale i chválit
Pracovníci známkovali firmy i co se týče odměn a ohodnocení za práci. A to není jen otázka peněz. Patří sem i pravidelné formální hodnocení výkonu, stejně jako neformální hodnocení ve formě pochval a poděkování. A právě v této oblasti zaměstnanci udělovali ty nejhorší známky. Přitom pochvaly a uznání jsou lepší a dlouhodobější motivace zaměstnanců než peníze. Firmy mohou chválit i online, což je dnes oblíbené a skvěle to funguje i v hybridním pracovním režimu.
Co se týče finančního ohodnocení ve formě mzdy, benefitů a odměn, zde známky dopadly o něco lépe. Přesto je ale zhruba 1/3 dotázaných hodnotila nejlépe čtyřkou. Podle zaměstnanců jsou to oblasti, ve kterých by se měly firmy výrazně zlepšit. Doba argumentů ohledně nejistot a inflace skončila, zaměstnanci mají v plánu si letos říkat o více peněz i zaměstnaneckých benefitů. Největší zájem je o příspěvky na stravování, volnočasové benefity a příspěvky na dovolenou.
Vítězové? Smysluplná práce a péče o pověst firmy
Mezi nejlépe hodnocené oblasti se řadí smysluplná náplň práce, péče o dobrou pověst firmy a kvalita pracovního prostředí. Poněkud hůře si pak vedla péče o vztahy na pracovišti, které atmosféru ve firmě výrazně ovlivňují. Chytrý zaměstnavatel dnes může o vztahy pečovat i s jednoduchými online nástroji, které najde např. v aplikaci Můj Up. Jak myslíte, že by v hodnocení dopadla vaše firma?