Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Pracovní úspěch je podle Barometru zaměstnanců důležitý pro ¾ zaměstnanců. Nejdůležitější je pro ně to, že je práce baví, mají jistou pracovní pozici a dosahují určitého příjmu. Hodnoty se v rámci jednotlivých generací liší.
Zajímá vás, jak můžete svým zaměstnancům pomoci i vy, ale nevíte si s nastavením benefitů rady? Jsme tu pro vás.
Pracovní úspěch znamená pro každého něco trochu jiného. Skrývají se za ním naše hodnoty a cíle, které jsou rozdílné i napříč generacemi. Není proto divu, že se ve vnímání pracovního úspěchu odráží věk. Alespoň to tak ukazuje průzkum Barometr zaměstnanců, který společnost Up Česká republika realizovala mezi více než tisícovkou respondentů z tuzemských firem a organizací.
Vnímání úspěchu záleží na věku
Pro 3/4 zaměstnanců je pracovní úspěch důležitý a hraje významnou roli. Naopak jen pro jednu čtvrtinu důležitý není. Vnímání profesního úspěchu závisí i na věku. Nejmladší generace Z, která je narozená po roce 1996, vnímá hodnotu úspěchu nejsilněji. Naopak pro starší generaci tzv. „baby boomers“, narozenou mezi roky 1946 a 1964, stěžejní není.
O co zaměstnanci usilují
Co pro české zaměstnance vlastně znamená pracovní úspěch a o co usilují? Nejsilněji vnímají všechny generace to, že je práce baví a vnitřně naplňuje. Na druhém místě se objevuje jistota pracovní pozice, ta je ale méně důležitá pro nejmladší generaci Z. Pro všechny ostatní je to ale něco, o co stojí za to usilovat. V dalších hodnotách se generace liší. Dosažení určité výše příjmu je nejméně důležité pro generaci „baby boomers“. Jsou spíš realisté a na dosažení určité výše příjmu se orientují méně. Dále jsou důležité smysluplnost pracovní náplně, dobré pracovní vztahy a také to, že na nás práce klade přijatelné nároky a nejsou v ní žádné extrémní přesčasy, stres ani tempo.
Firmy můžou klíčové hodnoty posílit
Se všemi kritérii vnímání úspěchu mohou firmy aktivně pracovat. Stačí pečovat o firemní kulturu a interní komunikaci. Dnes už to jde rychle a zábavně s online platformami, jako je např. Můj Up. Ta obsahuje mnoho zajímavých funkcionalit, v rámci kterých mohou dát zaměstnanci najevo své názory a být spolu v kontaktu. Mohou se zapojit např. do firemních bleskových online anket nebo měření spokojenosti. Nebo posilovat dobré pracovní vztahy přes pochvaly nebo pozvání na oběd. Online forma komunikace je rychlá, efektivní a mezi zaměstnanci oblíbená.
Co vy osobně považujete za pracovní úspěch?