Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Jak reagovat na současnou rekordní inflaci? V rámci nového projektu Barometr zaměstnavatelů jsme se zeptali zástupců téměř 900 firem. Z nabídky 14 tzv. krizových benefitů nejčastěji personalisté volili mimořádné navýšení hodnoty stravenek, ke kterému by přistoupilo téměř 30 % z nich.
Jaký krizový benefit volí firmy nejčastěji?
Až daleko za navýšením hodnoty stravenek se objevuje další forma krizového benefitu, a to v podobě tzv. inflačního finančního bonusu. Svým zaměstnancům by jej nabídlo 15 % dotazovaných. Stejný počet personalistů si uvědomuje, že nejen materiálně lze řešit současné problémy, ale že s těmito problémy související stres tvrdě dopadá také na psychiku zaměstnanců, a proto nabízejí jako formu podpory pomoc psychologa.
Naopak slevy či bonusy spojené s nedávným navýšením cen energií, jako je poradenství či příspěvky na vytápění, se ve škále nabízených benefitů spojených s krizí objevují velmi zřídka. A je také nutné dodat, že 2/5 firem otevřeně uvádějí, že o zavedení krizových benefitů vůbec neuvažují.