Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Někteří zaměstnavatelé k podpůrným opatřením svých zaměstnancům již sáhli, jiní se teprve letos či v příštím roce chystají. Každopádně drtivá většina z nich cesty, jak pomoci svým zaměstnancům zvládnout vysokou inflaci, hledá. Podle nového projektu Barometr zaměstnavatelů, ve kterém byli osloveni zástupci téměř 900 firem, je v současné době v hledáčku personalistů nejčastěji zvýšení příspěvků na stravování.
V jakým oblastech chtějí personalisté zaměstnance podpořit?
V rámci projektu vybírali oslovení personalisté z 11 různých oblastí, ve kterých by rádi své zaměstnance v následujícím roce podporovali. Výsledky byly poměrně jednoznačné. Stravování by chtěli podporovat všichni dotazovaní, 1/4 firem dokonce plánuje v příštím roce příspěvky na stravování navyšovat. V očích personalistů se jedná o nejúčinnější formu podpory v době, kdy reálná mzda nebezpečně klesá.
Další atraktivní formou je podpora fyzického zdraví, ať už se jedná o sport, masáže či nákup léků. V příštím roce mohou očekávat tuto formu podpory více než 2/3 zaměstnanců, více než desetina se dočká navýšení. A prim budou hrát také podpora vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti. Ve vzdělávání plánuje posílit podporu dokonce pětina firem.
A kde se naopak personalisté hodlají do větších „akcí“ nepouštět? Je to jednoznačně péče o krásu, jako jsou kosmetické procedury či kadeřnictví apod.