Předpokládaná doba čtení: 4 minuty
Probíhající „mnohočetná krize“ od základu překopala priority a hodnoty u celých dvou třetin českých zaměstnanců. Pro zaměstnavatele je zásadní na tyto změny co nejdříve adekvátně zareagovat. Jak se s nimi popasovat – a co riskujete, když „strčíte hlavu do písku“? Jedno je jasné – dobré vztahy na pracovišti stále hrají prim.
Zásadní změna: Vztahy na pracovišti na prvním místě
Náš poslední průzkum Barometr zaměstnanců přinesl zajímavá zjištění ohledně hodnot a souvisejících očekávání zaměstnanců v ČR. Lidé se obecně více soustřeďují na smysl svého života a seberealizaci v práci. A chtějí se více starat i o své zdraví. Hlavní prioritou je pak nehraný, upřímný a otevřený vztaeh mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Logicky následuje otázka, jaké vlastně panují vztahy ve firmách? Jaká v nich vládne atmosféra? A vědí manažeři, že se jim situace mění pod rukama?
S Můj Up odhalíte varovné signály
Užitečným nástrojem pro vás nebo vaše HR oddělení může být motivační platforma Můj Up. Kromě celofiremní komunikace ji firmy používají pro digitální distribuci zaměstnaneckých volnočasových benefitů a stravenek.
Ve formě intuitivní mobilní aplikace může mít Můj Up každý člen firmy kdykoli doslova po ruce, od vedení přes manažery až po zaměstnance. Proto se výborně osvědčuje i při vzdálené práci.
Kromě distribuce zaměstnaneckých benefitů je smyslem aplikace Můj Up a jejich specializovaných modulů například:
- Sdílet společné úspěchy zaměstnanců
- Sbírat jejich názory na libovolné firemní téma
- Posilování týmové soudržnosti: sdílené pochvaly, společné aktivity zaměstnanců
- Bleskové ankety, měření spokojenosti a zjišťování aktuální nálady ve firmě
To vše posiluje sociální interakce a pocit sounáležitosti mezi kolegy. Protože, jak už bylo řečeno, o dobré vztahy jde z pohledu zaměstnanců v každé firmě především.
Zájem a dobré slovo pro vyšší produktivitu
Mezi dlouhodobě nejoblíbenější moduly v Můj Up patří možnost zeptat se zaměstnavatele on-line na cokoliv, co zaměstnance zajímá nebo trápí. Modul tak usnadňuje otevírání nepříjemných témat, která pracovní vztahy ovlivňují nejsilněji. Chválit jen penězi dnes nestačí. Na druhou stranu, síla dobrého slova a opravdový zájem nestojí nic. Přitom pocit zaměstnance, že se o něj někdo zajímá, okamžitě pozitivně uvidíte na jeho loajalitě i produktivitě. Aplikace Můj Up podporuje i sounáležitost mezi kolegy. Důkazem jsou velmi oblíbené a využívané moduly umožňující sezvat kolegy na oběd nebo se vzájemně virtuálně oceňovat za odvedenou práci. Společný jmenovatel? Snadná, rychlá, neformální, digitální komunikace. Napříč firmou i všemi jejími „patry“.
eBenefity pro zdraví a loajalitu
S Můj Up můžete také velmi rychle reagovat na zmíněný rostoucí zájem zaměstnanců o své zdraví, a to díky digitalizaci volnočasových benefitů. Ty lze využívat například k lekcím on-line fitness, virtuálním návštěvám psychologa či jiného specialisty na tělo a duši. Jako zaměstnavatel nebo HR oddělení můžete eBenefity cíleně a individuálně distribuovat. Snadno, na pár kliknutí, bez úmorné administrativy. A ještě si je odečtete z daňového základu.
Odpovězte si sami: Jaké lidi chcete ve firmě mít?
Když neznáte momentální priority a hodnoty zaměstnanců nebo když se začnou rozcházet se současnými firemními hodnotami, riskujete, že nebudete mít ve firmě ty správné lidi. A když nemáte správné lidi, máte nemocnou firmu. S „léčbou“ však můžete začít klidně už dnes. Stačí se nám ozvat, jsme tu pro vás a rádi odpovíme na všechny vaše otázky.