Předpokládaná doba čtení: 2 minuty
Tohle číslo nás překvapilo: I v současné, náročné ekonomické situaci si dovolenou letos dopřeje každý sedmý z deseti pracujících Čechů. A velmi pravděpodobně i díky zaměstnaneckým benefitům. Podle průzkumu Up ČR benefitní transakce za dovolenou vzrostly o 24 % a staly se tak nejžádanějším benefitem. Využijete ho letos i vy?
Když si uvědomíte, že Češi chtějí letos za dovolenou utratit průměrně 28 421 Kč, určitě je to dobrý nápad – ceny všeho sice letí nahoru, ale odpočívat se prostě musí. A pro mnoho lidí je dovolená každoroční rituál.
Zaměstnavatelé, kterým jde o maximální loajalitu i firemní produktivitu, tohle chápou velmi dobře. Firmy se v posledních letech předhánějí v počtu dní placené dovolené. A ty „osvícené“ poskytují zaměstnancům souvislé volno v délce alespoň 2 týdnů, což je minimum, kdy si odpočine nejen tělo, ale i psychika.
Pokud je to tak i u vás ve firmě, gratulujeme. Zvlášť, když zdaleka ne každý je dnes v situaci, kdy si dovolenou může dovolit:
- Kvůli úsporám si ji letos odepře 36 % zaměstnanců (loni jen 22 %)
- Dalších 41 % lidí, kteří přes léto zůstanou doma, na dovolenou jednoduše nemá
- Dovolenkové plány ovlivnila inflace a zdražování u ne méně než 88 % zaměstnanců
Možná i proto je příspěvek na dovolenou od zaměstnavatele nejžádanějším benefitem. Podle našeho průzkumu by si ho dnes přálo celých 36 % lidí.
Pokud zaměstnancům na dovolenou ještě nepřispíváte, doporučujeme začít co nejdříve. Zvýšíte tak loajalitu i produktivitu svých lidí, a snížíte fluktuaci.
Jste-li v pozici zaměstnance, není nic jednoduššího než tento benefit v práci navrhnout – buď osobně nebo přes aplikaci Můj Up, pokud ji vaše firma využívá.
A úplně na konec ještě jeden tip: Pokud jako zaměstnavatel využíváte systém tzv. cafeterie, zaměstnanci mohou využít příspěvek na dovolenou v ČR i v zahraničí.